Stephanie Newman (Fulbright-program)

Stephanie Newman (Fulbright-program)

Stephanie Newman az amerikai Fulbright-program ösztöndíjasa, aki a 2023-24-es tanévet az ELTE BTK-n tölti Dr. Zsadányi Edit irányításával. Kutatásának célja a budapesti magyar zsidó irodalom fejlődésének feltérképezése az 1900-1939 közötti időszakban, Budapest nagyvárosi növekedésének tetőpontjától a második világháború kitöréséig. A kutatás eredménye egy esszékötet lesz, amely magyar kutatók és hallgatók esszéiből és tanulmányaiból áll majd össze. Stephanie mesterszakos diplomáját (Master of Fine Arts) szépirodalomból szerezte a New York-i Egyetemen 2022-ben, alapszakos diplomáját pedig angol irodalomból a Harvard Egyetemen 2013-ban.

Felkérjük az ELTE mesterszakos hallgatóit, doktoranduszait, hogy bátran jelentkezzenek a projektbe munkáikkal! Ez egy izgalmas lehetőség a magyar hallgatók számára, hogy szövegeiket publikálják, és elérjenek angolul beszélő, nemzetközi olvasóközönséget is.

A beküldéshez itt érhető el a pályázati felhívás. A lehetőség iránt érdeklődők pedig ezt a jelentkezési ívet tölthetik ki.

 

ENG

 

Stephanie Newman is an American Fulbright grantee spending the 2023-24 academic year at ELTE BTK under the supervision of Dr. Edit Zsadányi. The objective of her research is to map the evolution of Hungarian Jewish literature in Budapest over the course of 1900-1939, from the apex of Budapest’s metropolitan growth to the advent of the second world war. The product of this research will be a book of essays including articles written by Hungarian scholars and students. Stephanie received her M.F.A. in fiction from New York University in 2022, and her B.A. in English literature from Harvard University in 2013. 

ELTE students at the graduate level are invited to submit their work for inclusion in the project. This is an exciting opportunity for Hungarian graduate students to publish original work and reach an English-speaking audience. 

To submit, please see the call for submissionsTo indicate your interest, please fill out this form.