Ajánlott szakdolgozati témák osztatlan tanárszakos hallgatóknak
Alább megtalálhatóak a Magyar Irodalom- és Kultúratudományi Intézet oktatóinak témajavaslatai osztatlan tanárképzésben készült szakdolgozatokhoz.
Bartal Mária
A kortárs magyar irodalom jelenségei a középiskolai irodalomórán
Weöres Sándor költészete és drámái a középiskolai oktatásban
Nemes Nagy Ágnes költészete és a huszadik század második felének líraértésével kapcsolatos kihívások a magyarórákon
Szélsőséges testtapasztalatok a huszadik századi lírában – a versolvasás tematikus megközelítésének tágítása a középiskolában
A huszadik század második felének magyar lírája – történeti összefüggések és interpretációs módszerek a középiskolában
Bengi László
A fokalizáció módosulásai Kosztolányi Dezső regényeiben
Narratív struktúrák Cholnoky László prózájában
Narratológia és fenomenológia: az időtapasztalat problémája egy modern angolszász regényben
Lehetséges világok, metafikcionalitás, kognitív narratológia: közelítések Bodor Ádám rövidprózájához
Bónus Tibor
Kosztolányi Dezső korai lírája
Kosztolányi Dezső egy verse
Kosztolányi Dezső kései lírája
Kosztolányi Dezső regényei
Kosztolányi Dezső egyik regénye
Kosztolányi Dezső nyelvszemlélete
Kosztolányi Dezső egy novellája
Kosztolányi Dezső novellisztikája
Kosztolányi és az Ady-vita
József Attila egy verse
József Attila kritikai írásai
József Attila és az avantgarde
Esterházy Péter egy regénye
Kortárs magyar próza
Czibula Katalin
Intermedialitás az irodalomtanításban
A tanórán kívüli oktatási formák lehetőségei
Színházi nevelés, színház és dráma a középiskolai oktatásban
Dánél Mónika
Kortárs irodalom oktatása a középiskolában
Intertextualitás és intermedialitás – társművészetek az irodalomtanításban
Társadalmi nem, testreprezentáció az irodalom értelmezésében
Devescovi Balázs
Történelmi regények a klasszikus magyar irodalomban
A környezet szerepe a magyar irodalomban
Térpoétikai vizsgálatok
Eisemann György
Arany János lírai költészete (korszakok, műfajok szerint szűkíthetően)
A romantikus magyar próza (szerzők és művek szerint szűkíthetően)
Madách Imre: Az ember tragédiája
A 19-20 század fordulójának későromantikus és koramondern magyar prózája (szerzők szerint szűkíthetően)
Földényi László
William Blake "Menny és pokol házassága" c. művének elemzése
Női alakok a 19. század végi európai drámákban
Csáth Géza novellisztikája
Förköli Gábor
Hősiesség és gyakorlati okosság a 17. századi magyar epikus költészetben
A kora újkori népi kultúra és 16. századi históriás énekeink
A kora újkori népi kultúra és a magyar nyelvű népkönyv kezdetei
Fráter Zoltán
Ady Endre publicisztikája (szűkebb témamegjelölés megbeszélés után az alcímben)
Városképek Babits lírájában
Lélektani motivációk Kosztolányi novelláiban
Gergye László
Szimbólum-hálózatok Henrik Ibsen színműveiben
Bölcseleti problémák a felvilágosodás kori magyar költészetben
Művészfigurák a XIX. századi magyar prózában
Gintli Tibor
A 20. század első felének magyar prózája
Krúdy Gyula életműve
A Nyugat első nemzedékének lírája
Imre Zoltán
Katona József Bánk bánja kortárs magyar színpadon
Madách Imre Az ember tragédiája kortárs magyar színpadon
Vörösmarty Mihály Csongor és Tündéje kortárs magyar színpadon
Józan Ildikó
Eredeti mű és fordítás, illetve egy mű több fordítása összevetésének lehetőségei és perspektívái az irodalomoktatásban
Kanonikus művek új fordításának bemutatása az irodalomórán
Romantika és modernség a francia irodalomban (Victor Hugo, Flaubert, Baudelaire, Verlaine, Rimbaud)
Kelemen Pál Károly
Mészöly Miklós prózája és esszéi
Kertész Imre munkássága
Ottlik Géza regényei és kisprózái
Kiss Farkas Gábor
Janus Pannonius költészetének oktatása a középiskolában
Balassi Bálint és a 16. század szerelmi diskurzusa
A régi magyar dráma (Szép magyar comoedia, Constantinus és Victoria) oktatásának lehetőségei
Kosztolánczy Tibor
Ottlik Géza életműve
Mándy Iván prózája
A Nyugat folyóirat költői
Kulcsár Szabó Ernő
Az irodalmi kánon változékonyságának(?) kérdései az oktatásban és a szaktudományban
Honnan származnak az irodalmi szövegértés „kompetenciái”?
A műalkotás – szöveg és befogadás „metszéspontján”
Kulcsár-Szabó Zoltán
A 20. század első felének magyar költészete
A 20. század második felének magyar költészete
20. századi összehasonlító költészettörténet
Laczházi Gyula
Zrínyi Miklós költői műveinek értelmezése és recepciótörténete
A szerelmi költészet változatai a kora újkorban (16-18. század)
A kora újkor (16-18. század) történelmi regényekben
Lénárt Tamás
Kortárs magyar irodalom taníthatósága
Vizuális kultúra az irodalomoktatásban
Narratológiai problémák a középiskolai irodalomoktatásban
Lengyel Imre Zsolt
Test és társadalom Móricz Zsigmond harmincas évekbeli regényeiben
Kaffka Margit költészetének modernsége
A történelmi regény műfajának újraírásai Szécsi Noémi trilógiájában (Nyughatatlanok, Gondolatolvasó, Egyformák vagytok)
Mezei Gábor
A tájpoétika változásai a 20. századi magyar lírában
A kortárs líra Budapest-képei
Molnár Gábor Tamás
Irodalomtanítás és irodalomelmélet
Az elbeszéléselemzés elmélete és gyakorlata
A világirodalom fogalma a közoktatásban
Modern és kortárs világirodalmi szerzők tanítása
Pál József
Digitális kultúra és szövegkultúra a közoktatásban
A romániai magyar irodalom a rendszerváltozás előtt és után.
Tankönyvviták a hetvenes-nyolcvanas években.
Reichert Gábor
Beavatás- és felnövéstörténetek a kortárs magyar prózában
Posztmodern maszkok, írói alteregók a kortárs magyar irodalomban
1956 és a magyar irodalom
Simon Attila
Antik tragédiák -- kortárs kérdések
Az antikvitás újraírásai a 20. századi magyar irodalomban
Az antikvitás újraírásai a 20. századi világirodalomban
Szilágyi Márton
Vörösmarty Mihály egy szabadon választott művének elemzése
A 18-19. század fordulójának egy epikai művének elemzése
Petőfi középiskolai tanításának lehetőségei
Szűcs Terézia
A holokauszt magyar irodalma
Irodalmi szövegek szerepe a holokauszt oktatásában
Holokausztoktatás és autonómiára nevelés
Tamás Ábel
Horatius (vagy más antik költő) recepciója a kortárs magyar költészetben
Átváltozás-elbeszélések értelmezése képzőművészeti párhuzamok bevonásával
Ókori szövegek elbeszéléstechnikájának tanítása a középiskolai oktatásban
Vaderna Gábor
A Bánk bán dramaturgiai problémái
Arany János verses epikája (megbeszélés alapján szűkítendő)
Petőfi Sándor költészete (megbeszélés alapján szűkítendő)
Vitekné Dr. Balogh Piroska
Vajda Péter: írói életműve és pedagógiai működése
A kritikaírás gyakorlata a 19. században (Bajza József, Gyulai Pál, Péterfy Jenő stb.)
Arany János tanári működése
Latin nyelvű diákköltészet a Debreceni Kollégiumban
Batsányi János latin nyelvű költeményei
Zsadányi Edit
Írónők a huszadik század első felében (Kaffka Margit vagy Lesznai Anna vagy Kosáryné Réz Lola vagy Erdős Renée)
Krasznahorkai László prózája
Feminista kritikai szempontok érvényesítése prózai művek elemzésében
A témák pontosítása érdekében a hallgatók keressék fel az oktatót fogadóórájában vagy más, előre egyeztetett időpontban.